Subject: Re: Kinnistusraamatu päringud - Clementer OÜ
From: "Paul Meerits" <[email-masked]>
To: "RIK info" <[email-masked]>
Date: Thu, 23 Jan 2025 15:34:16 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tänan vastuse eest. Manuses on digitaalselt allkirjastatud avaldus.

Lugupidamisega
Paul Meerits
Juhatuse liige
  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4zAKAsMobuigcOQ_QY2YwTqF1vUaVJurRpci5lfhneX9zOArg8Rrgh0PEHQJ_tpUSLRfTxz7ok>
Telefon: +372 5691 4496
Üldtelefon: +372 5432 0707
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koduleht: www.clementer.ee <http://www.clementer.ee/>

On Thu, Jan 23, 2025 at 3:06 PM RIK info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere

Füüsilise isiku järgi otsingu avamiseks kinnistusraamatus lepingulistele 
kasutajatele palume saata juhatuse liikme poolt digitaalselt allkirjastatud 
avaldus, kus on ära toodud viide õiguslikule alusele.

Lugupidamisega

 <http://www.rik.ee/>

Hedi Stenman

Kliendihaldur

Klienditoe tiim

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252>

 <http://www.instagram.com/rikikad>

 <http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>

 <http://www.rik.ee>   www.rik.ee

From: Paul Meerits <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 23, 2025 1:48 PM
To: RIK info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kinnistusraamatu päringud - Clementer OÜ

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan seoses 15.01.2025 jõustunud kinnistusraamatuseaduse muudatusega, 
mille kohaselt piirati võimalust teha päringuid kinnistusraamatusse 
füüsilise isiku nime ja isikukoodi alusel. Saame aru, et Clementer OÜ-l kui 
tegevusloaga krediidiandjal (Finantsinspektsiooni tegevusloa andmise otsus 
4.1-1/60, 25.05.2021) peaks olema õigus teha füüsilise isiku nime ja 
isikukoodi alusel päringuid kinnistusraamatusse rahapesu ja terrorismi 
rahastamise tõkestamise seadusest (RahaPTS) tulenevate 
finantseerimisasutustele (krediidiandja on finantseerimisasutus RahaPTS § 6 
lg 2 p 8 tähenduses) kohalduvate kohustuste täitmiseks 
kinnistusraamatuseaduse § 74 lg 42 punkti 8 kohaselt. Nimetatud 
kinnistusraamatuseaduse sätte alusel saab nime ja isikukoodi alusel 
kinnistusraamatu andmeid pärida muu isik, kes vajab kinnistusraamatu andmeid 
seaduses sätestatud avalik-õiguslike ülesannete täitmiseks. Eelnõu 
seletuskirja kohaselt on sellisteks isikuteks näiteks RahaPTS § 2 sätestatud 
isikud (sh finantseerimisasutused).

Seoses eeltooduga palun võimaldada Clementer OÜ-l teha kinnistusraamatusse 
päringuid füüsilise isiku nime ja isikukoodi alusel kinnistusraamatuseaduse 
§ 74 lg 42 punkti 8 alusel.

Lugupidamisega

Paul Meerits

Juhatuse liige

Telefon: +372 5691 4496

Üldtelefon: +372 5432 0707

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Koduleht:  <http://www.clementer.ee/> www.clementer.ee